CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sabtu, November 05, 2011

salam aidil adha(^__^)

assalamualaikum dan selamat menyambut hari raya aidil adha kepada semua kengkawan dan juga pengunjung blog yang ala2 ni kan,maaflah,tuan punya blog kena penyakit super duper M yang sangat melampau,
raya tahun ni kebetulan plak kena cuti shift,sehari sebelum tu memang nak masuk overtime,tapi begini citernya,jumaat malam sabtu,bapa menrtuaku telah mengadakam aktiviti mengacau dodol bagai...yer bapak saya raya haji tapi persiapan ala2 raya puasa,balik keje,saya terima satu sms
                                  papa@e.hubby:salam,umah bapak ada kacau dodol,nak datang sini tak
me:eh,mestilah nak,tunggu jelah kat umah bapak
balik keje pukul 11pm terus menuju ke destinasi menuju pulang kedesa tercinta(yelah,keje pun kat bando kalau raya mestilah kena balik kampung kan,kan,kan)sampai kat umah bapak dalam pukul 11.20(kalau sampai umah sendiri pkul 12am yer kengkawan)sesampai tengok diorang dah kacau dodol bagai...dodol pun dah lekat2kan,kalau masih cair,gentle lah shayer akan tolong kacau ni dah tahap yang dah payah giler nak kacau,so cuma jadi pemerhati sajew...ni kira semua dah kudrat laki2,..tak tau siap kacau dodol pukul baper,sebab balik umah waktu tu pun dah hampir pukul 2am,tapi sebelum balik tu bapak pesan
        bapak:jiha,esok pagi boleh tolong goreng ayam,masak kat sini
me:boleh pak,takpe sok pagi2 jiha datang tolong bapak

sabtu(5,11)
pagi2 sesudah subuh dah datang umah bapak,waktu ni rasa kesian sangat kat bapak,tengah potong ayam sorang,kebetulan akak ipar aku sampai,bapak potong,kami berdua basuh,tak lama32wkemudian,bapak bangun,akak ipar aku cakap
                  SIL:jiha,g bawak bapak g belanja,bapak tu tak sihat sangatnkang kalau bawak moto jadi apa2 payah,ayam biar akak basuh
aku dengan menurut perintah,basuh tangan,start enjin keta,terus bawak bapak g belanja sakan,habis shopping dekat pukul 12pm,balik masak2 ngan akak2 ipar aku, sampai petang
eleh,sebenarnya korang takdelah nak tengok gambar aku sangat kan..hahaha,yelah aku tepek lah serbasedikit gambar yang sempat di snap sebelum battery hp abis,maklum jelah semalam ASK kat tv3,kena keje petang plak tu,jadi cuma hp yang ala2 cikai tu lah jadi mangsa nak tengok tv...jom layan piccas
 ni adik beradik ipar aku+'beras'
 syok kacau dodol
  my bapak wif da hubby yang seriuosly bagai
last piccas sebelum teeeett...mati secara tak sengaja

leg noted:       Takbir berkumandang syahdu terasa
               Lembu dan kambing menjadi korban
               Salam aidiladha buat para pembaca
               Yang berduka jangan kita lupakan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan